Areco blir treårig titelsponsor för Swedish Padel Open

Den skånska stålkoncernen Areco blir titelsponsor för Swedish Padel Open när turneringen kommer till Malmö i november. Turneringen får därmed en titelsponsor i snabb tillväxt, i likhet med padelns expansion i Sverige – en perfekt match, tycker koncernchef Peter Areskog.

När World Padel Tour-turneringen intar Malmö i november och förvandlar Malmö Arena till en folkfest i padelns namn är det Areco som står för titelsponsorskapet. Areco Malmö Padel Open går av stapeln 10–14 november och förutspås bli världens största padelturnering. För den Skånebaserade Areco-koncernen, med många padelspelande kunder och anställda, var det självklart att sponsra turneringen.
– Areco befinner sig i snabb tillväxt på en internationell marknad och vill hela tiden ligga i framkant. Padel, som har kommit att bli Europas och Sveriges snabbast växande sport, passar oss därför väldigt bra. Dessutom är det en sport som många av våra kunder, leverantörer och egna anställda utövar. Det gör såklart detta samarbete extra roligt, säger koncernchef Peter Areskog, som själv spelar padel ett par gånger i veckan.

Teamkänsla viktigt både i sport- och affärssammanhang

Det stora engagemanget för idrott går långt tillbaka för stålkoncernen, som sedan tidigare även är huvudsponsor för ishockeyföreningen MIF Redhawks.
– Idrotten ligger oss mycket varmt om hjärtat. För att nå framgång i sportsammanhang krävs gemenskap och teamkänsla. Precis på samma sätt fungerar det hos oss på Areco, där vi värnar om en stark teamkänsla och långsiktiga relationer med våra kunder och samarbetspartners. Det är helt avgörande faktorer för att få saker att hända, säger Peter Areskog.

Treårigt titelsponsorskap

Långsiktigt relationsbyggande gäller även i samarbetet med Swedish Padel Open, då Areco:s titelsponsorskap sträcker sig tre år framåt i tiden. På den tiden förutspår Peter Areskog en fortsatt snabb och stark tillväxt för såväl Areco som padelsporten.
– Padel är en väldigt bred och inkluderande sport, som ju har byggts upp underifrån snarare än från elitnivå. Det är en sport som tilltalar alla typer av människor i alla möjliga åldrar och runtom i hela landet. Sverige har ju dessutom en väldigt framgångsrik rackettradition, så tids nog kommer vi säkert att få lära känna några riktigt duktiga svenska elitspelare. Det blir roligt att följa utvecklingen, avslutar Peter Areskog.

Publicerad: 2021-04-08
Pressmeddelande: 2021-04-08 (Areco)
Foto: Areco

 

Kort om Areco

Areco är en svensk privatägd koncern som bildades 1944 och är indelat i fem affärsområden Areco Metals, Areco Profiles, Areco Direct, Areco Contractor och Areco Properties. Vi erbjuder skräddarsydda helhetslösningar genom att utnyttja synergin som uppstår mellan våra affärsområden. Med ett komplett utbud av varor och tjänster vill vi vara kundernas självklara partner, hela vägen från rivning till färdiga stålbyggnader.
Vår inställning är att idrotten har en viktig roll för både dagens och framtidens generationer, därför är vi mycket glada och stolta över att vara sponsorer för olika idrotter. Genom vårt engagemang hoppas vi kunna stärka Areco:s varumärke och samtidigt bidra till att skapa framgångsrika lag och nya talanger.

Swedish Padel Open

Swedish Padel Open AB (SPO) driver turneringen och eventet Swedish Padel Open i Malmö och Stockholm samt är partners till Svenska Padelförbundet och Swedish Padel Tour. Malmöturneringen ingår i World Padel Tour (WPT) och är den första tävlingen i Sverige och norra Europa på denna nivå (Open-nivå). Världens bästa spelare kommer att delta i turneringen som utöver turneringsspel kommer att innefatta både Pro Am-tävlingar, Padel Clinics, uppvisningsmatcher, seminarier och övriga event och aktiviteter inom och utanför tävlingsområdet.

MER LÄSNING

Annons
Annons
Annons
Annons
Läs Magasinet!