Årsmöte, Plåt & Ventföreningen Jämtland 2023

2020 var det senaste gången Plåt & Ventföreningen Jämtland träffades fysiskt för att genomföra årsmötet hos Nyströms Plåt. 2021 och 2022 var det årsmöten via Teams, men nu börjar ju läget normaliseras lite mer, kanske för att vi är hyfsat välvaccinerade. Detta i sin tur har inneburit att även årsmötena har blivit mer av fysisk karaktär igen, så även i republiken Jämtland.

2023 den 15–17 mars var det alltså åter dags för Plåt & Ventföreningen Jämtland att träffas fysiskt igen. Platsen för genomförandet av årsmötet med tillhörande trevligheter, blev i Storåbränna, Big River Camp. Årsmötet var den 15 mars och den 16 mars var det dags för pimpeltävling och den 17 mars var det frukost, därefter hemfärd.

Innan en utförligare beskrivning av var vi var och vilka aktiviteter som ingår utöver själva årsmötet, blir det en presentation av vilka personer och sponsor som deltog på årsmötet.

Vi träffades som sagt på Big River Camp, en anläggning man hittar om man beger sig till Strömsund och kör cirka 5–6 mil västerut. En inrättning som är toppmodern, med bra rum, härlig spaanläggning och fantastisk mat.

Dag 1: Den 15 mars klockan 16 började årsmötet där sedvanliga val och informationer utbyttes. Dan Lindgren, som har varit kassör till och med detta årsmöte, steg nu åt sidan, vet faktiskt inte hur länge han har varit kassör i föreningen men det lutar åt ett par decennier. Patrik Westner har nu axlat rollen som kassör.

Dag 2:  Samling vid skotrarna kockan 10, kör till sjön där praktexemplaren skulle dras upp och räknas. Det tog inte alltför lång tid efter det att ett hål borrats upp i isen så fick undertecknad upp en röding, John Nyström och Ove Pedersen fick upp varsin fisk. Dags för lunch, Big River Camp hade ordnat lunchen åt församlingen. Efter lunch återigen dags för att lite pimpling. Lotten föll återigen på undertecknad att dra upp två ”firrar” upp ovanför isen. Å´ tro det eller ej men jag fick utstå vissa tråkningar av vissa personer som endast fick blöta upp maggotten, men vad gör väl det, när tre rödingar ligger på snön.Allt trevligt har ett slut så även denna skoter- och fisketur. Det vara bara att åka tillbaka till Big River Camp för middag och nyttja spa-anläggningen. Höll på att glömma, naturligtvis skulle en segare utses för fisketävlingen, mmm, just det blev undertecknad. Erik Johansson, Ahlsell sponsrade även här med fina priser, så stort, stort tack till Ahlsell. Produktinformation var det också under torsdagen Erik Johansson, berättade om naturligtvis om sina produkter och vad som är på gång.

Dag 3: Packa, frukost, tacka för sig, å’ ett härligt årsmöte att lägga i minnenas arkiv.

Tack alla för trevliga och informativa dagar, hälsar John Nyström, ordförande för Plåt & Ventföreningen, i republiken Jämtland.

Deltagare:

John Nyström, Nyström Plåtslageri AB