Ny kampanj berättar om en fartfylld bransch

Snart rullar kampanjen ”Bra Drag ” ut i sociala medier. En rekryteringssatsning från PVF Yrke & Utbildning som ska locka fler att utbilda sig till ventilationsmontör.

Kampanjen ”Bra Drag” ska locka fler till ventilationsbranschen, säger Therese Berganäs, projektledare på PVF Yrke & Utbildning.

Det råder i dag stor brist på ventilationsmontörer. Samtidigt är det alldeles för få som känner till yrket, vad branschen har att erbjuda och hur man utbildar sig till ventilationsmontör.
– Det vill vi ändra på. Vi vill att fler ska få upp ögonen för alla möjligheter som finns inom ventilationsbranschen, och det är därför vi nu lanserar kampanjen ”Bra Drag”, säger Therese Berganäs, projektledare på PVF Yrke & Utbildning.
Kampanjen, som du kommer att möta bland annat på Facebook och Instagram, sprider information om ventilationsmontörsyrket. Att det finns gott om jobb, att en ventilationsmontör har en omväxlande vardag och att det är bra betalt är några av fördelarna med yrket som lyfts fram.
– Att välja ventilationsbranschen är ett bra drag både för dig som individ, samtidigt som det är bra drag i branschen. Den svenska arbetsmarknaden skriker efter den här kompetensen. Därför har vi döpt kampanjen till ”Bra Drag”, fortsätter Therese Berganäs.
På webbplatsen www.vent-montor.nu finns aktuell och uppdaterad information om vilken utbildning som ligger närmast, hur man söker utbildningen och mer information om yrket som ventilationsmontör. Kampanjen kommer till att börja med gå ut via sociala medier under våren.
– ”Bra Drag” är ett spännande koncept som ger många möjligheter att arbeta vidare i flera andra sammanhang längre fram, säger Therese Berganäs.

Text: Malin Age
Publicerad: 2019-03-12
Artikeln ursprungligen publicerad i PVMagasinet #2.2019

Inläggsförfattare: Redaktionen